قالب وبلاگ
X
تبلیغات
رایتل

دنیای آموزش و ترفند
 
دانلود نرم افزار عکس جومونگ انواع مقالات فارسی در مورد بهترین زمینه در مورد کامپیوتر منبع گرفته از www.p30word.com دانلود نرم افزار رایگان وبلاگ ن

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1390 توسط آقای رضا هادی

قسمت اول : آشنایی با محیط تری دی مکس 3DSMax
محیط برنامه پنجره ای است شامل دیدگاه ها ، نوار ابزار ، منو ها و پانل ها.

- نوار منو :
نوار منو درست در زیر نوار عنوان برنامه قرار دارد که تمام فرمان ها و عملیات قابل اجرا در 3DS MAX در این منوها موجود است.
- منوی File
این منو شامل فرمان های زیر می باشد:

فرمان New
اجرای این فرمان سبب پاک شدن صحنه فعلی و جایگزینی صحنه جدید می شود که معادل کلیدهای میان بر Ctrl+N می باشد.

فرمان Reset
این فرمان تمام تنظیمات نرم افزار را به صورت پیش فرض تغییر می دهد.

فرمان Open
به کمک این فرمان می توانید فایل های با پسوند (MAX) یا یک فایل کاراکتر (CHR) یا فایل رندر VIZرا باز کرد. فایلهای (DRF) یک فایل صحنه از یک رندر VIZ است این نوع فایل ها شباهت زیادی به فایل های Max دارند اما توسط رندر شرکت AutoDesk رندر می شوند.

ObseleteFlle
هرگاه فایلی از نسخه های قبلی Max وارد نسخه جدید آن کنید این پنجره باز می شود که به شما می گوید این فایل برای نسخه پایین تر 3DSMAX است.

فرمانOpen Recent
این فرمان فهرستی از جدیدترین فایل ها که باز شده را در اختیار شما قرار می دهد و تعداد این فایلها را تا 9 می توان افزایش داد برای تغییر آن می توانید به این منو بروید.
Customize >Preference>File- Recent Files in File menu

فرمان Save
برای ذخیره سازی یک صحنه از این فرمان استفاده می شود که معادل کلیدهای میان بر Ctrl+S است.

فرمان Save as
به کمک این فرمان می توانید فایلهای Max یا کاراکتر (CHR) را در مکان ها و جاهای متفاوت ذخیره کنید.

فرمان Save Selection
به کمک این فرمان می توانید اشیاء منتخب در صحنه را ذخیره کنیم البته اشیایی که به صورت سلسله مراتبی هستند به ترتیب سلسله مراتب ذخیره می شوند.

فرمان Merge
به کمک این فرمان می توانید چند صحنه را ادغام کنید.

فرمان Export
به کمک این فرمان می توانید فایلهای MAX را به صورت فایلهای دیگر خروجی بگیرید فرمت های خروجی به شرح زیر است. 3D Studio (3DS) Adobe illustrator (Ai) ASC scene Export (ASE) Auto CAD (DWG) Auto CAD (DXF) Shockwave 3D Film Box (FBX) Initial Graphics Exchange Standard (IGES) Lights cape material (ATR) Lights cape Blocks (BLK) Lights cape Parameter (DF) Lights cape Layers (LAY) Lights cape View (VW) Lights cape Preparation Flle (LP) Stereo lithography (STL) VRML 97 (WRL)

فرمان Import
توسط این فرمان می توانید فایل هایی که از نوع MAX نیست را به داخل نرم افزار وارد نمود.

فرمان Merge Animation
توسط این فرمان می توان اطلاعات متحرک سازی شی دیگر یا صحنه را به شی یا صحنه ای وارد و منتقل کنید.

فرمان Replace
توسط این فرمان قادر خواهید بود که شی یا شکل هندسی ساده تری جایگزین یک شی پیچیده تر در صحنه نموده و پس از انجام عملیات ( متحرک سازی ) دوباره شی یا شکل هندسی را جایگزین کنید.

فرمان Export selected
به کمک این فرمان می توانید شی یا اشیاء انتخابی را خروجی بگیرید.

فرمان Summary Info
این فرمان قادر است اطلاعات آماری مربوط به صحنه جاری را در اختیار شما قرار می دهد.

فرمان Flle Properties
به کمک این فرمان می توانید خصوصیات فایل جاری را مشاهده کنید و در این پنجره می توانید اطلاعاتی جانبی را که مربوط به فایل هست به آن اضافه کنید.

فرمان View Image Flle
به کمک این فرمان می توانید تصاویر ساکن موجود را مشاهده کنید در واقع آن یک برنامه کمکی برای مشاهده عکس است.
در آینده آموزش سایر قسمت های برنامه تری دی مکس اضافه خواهد شد.

« آموزش مقدماتی ساخت انیمیشن توسط برنامه تری دی مکس 3DMax » 
 
align="right"> 
برای حمایت از ما روی تبلیغات کلیک کنید.لطفا 
 




تمامی حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت دنیای کلیپ وعکس بوده و محفوظ است |دنیای کلیپ،عکس و اس ام اس
قالب وبلاگقالب وبلاگ