دنیای آموزش و ترفند

دانلود نرم افزار عکس جومونگ انواع مقالات فارسی در مورد بهترین زمینه در مورد کامپیوتر منبع گرفته از www.p30word.com دانلود نرم افزار رایگان وبلاگ ن

دنیای آموزش و ترفند

دانلود نرم افزار عکس جومونگ انواع مقالات فارسی در مورد بهترین زمینه در مورد کامپیوتر منبع گرفته از www.p30word.com دانلود نرم افزار رایگان وبلاگ ن

به اشتراک گذاری موزیک در نرم افزارهای چت و گفتگوی اینترنتی

نرم افزارهای چت و گفتگو و پیام رسان همیشه از نرم افزارهای پرطرفدار در بین کاربران اینترنت بوده است .

در بین کاربران ایرانی Yahoo Messenger و سپس Google Talk از جایگاه ویژه ای برخوردار است . نرم افزار Skype هم از جمله آن نرم افزارهایی است که به نظرم با وجود قابلیتهای مفید متاسفانه در بین کاربران فارسی زبان طرفداران اندکی دارد که در آینده با آن بیشتر آشنا خواهیم شد .

از بحث دور نشویم …

تقریبا تمامی نرم افزار های پیام رسان قابلیت ارتباط صوتی را دارند که با استفاده از آن قادرید تا با دوستان خود به جای برقراری ارتباط نوشتاری به صورت صوتی در ارتباط باشید . به طور مثال در یاهومسنجر یا گوگل تالک تنها کافی است بر روی دکمه Call کلیک کنید تا پس از تایید طرف مقابل ، همانند یک ارتباط تلفنی شروع به گفتگو با هم کنید .

اما شاید علاقه داشته باشید تا یک موسیقی را که بدان علاقه مندید ، برای دوستتان نیز پخش کنید . در چنین مواقعی چه می کنید ؟

شاید بگویید میکروفون را به درگاه مخصوص ورودی صدا متصل کرده و مقابل اسپیکر قرار می دهیم تا صدای موزیک در حال پخش را با دوستمان به اشتراک بگذاریم .

عجله نکنید … این کار معایب بسیار زیادی دارد!

کیفیت بسیار پایین صدای نهایی ، نیاز به بلندکردن صدای اسپیکر ، نیاز به وجود میکروفون ، شنیدن صدای ناهنجار از اسپیکر به دلیل نزدیک شدن میکروفون به اسپیکر ، تنها برخی از معایب این کار است .

و یا تصور کنید قصد داشته باشید این کار را در مکانی شلوغ و یا حتی هنگامی که بقیه مشغول استراحت هستند بخواهید انجام دهید …

اما حتما برایتان جالب خواهد بود تا بدون نیاز به وجود میکروفون و یا داشتن مشکلات بالا و یا حتی بدون وجود اسپیکر و یا روشن بودن آن می توانید موزیک دلخواه خود را با دوستانتان با کیفیتی عالی به اشتراک بگذارید .

با ما همراه باشید …

همانطور که قبلا توضیح دادیم این کار هیچ نیازی به وجود میکروفون و یا اسپیکر ندارد ، تنها می بایست کارت صدا مادربرد شما نصب شده باشد .

برای این کار بر روی آیکون Volume در کنار ساعت ویندوز دو بار کلیک کنیدتا وارد بخش Master Volume شوید.

و یا می توانید با مراجعه به کنترل پنل و بخش Sounds and Audio Devices ، وارد باین بخش شوید .

در پنجره Master Volume وارد منوی Options شوید و گزینه Properties را برگزینید .

حال پنجره ای مشابه یکی از پنجره های زیر را (بسته به نوع کارت صدای خود) خواهید دید که می بایست بخش مربوط به ضبط صدا را انتخاب کنید :

و یا

با انتخاب بخش مربوط به Recording گزینه ای به نام Stereo Mix به چشم خواهد خورد .

آنرا نشانه دار کنید (تیک بزنید)

حال بر روی OK کلیک کنید تا مجددا به پنجره Master Volume باز گردید .

خوب حالا خواهید دید که بخش دیگری با نام Stereo Mix به این پنجره اضافه شده است .

در انتها تنها کافی است تیک گزینه Mute بخش Stereo Mix  را بردارید .

تمام شد .

حالا کافی است موزیک دلخواه خود را مثلا در نرم افزار Windows Media Player‌ و یا هر برنامه پخش کننده موزیک دیگر پخش کنید و در مسنجر خود بر روی دکمه Call کلیک کنید  . دوستتان صدای موزیک پخش شده در نرم افزار پخش کننده موزیک شما را با کیفیتی عالی خواهد شنید ! در این حالت شما نه نیازی به روشن بودن اسپیکر دارید و نه نیازی به وجود میکروفون .

» توضیح بیشتر : در واقع شما با فعال کردن بخش Stereo mix به صورت مجازی هر صدایی که در ویندوزتان پخش می شود را به ورودی کارت صدا متصل می کنید .

تصور کنید حتی می توانید وارد بازی مورد علاقه خود شده و در حالی که مشغول به بازی هستید دوستتان صداهای بازی که شما مشغول به آن هستید را خواهد شنید . و یا حتی می توایند صدای قسمتی از فیلم مورد علاقه خود را با دوستتان به اشتراک بگذارید و شاید دهها استفاده مفید دیگر …

توجه داشته باشید اگر همزمان قصد داشته باشید از میکروفون هم استفاده کنید ممکن است ، دوست شما صدایتان را به صورت اکو بشنود برای غیرفعال کردن این قابلیت بایستی مجددا بر روی آیکون Volume‌در کنار ساعت دابل کلیک کرده و گزینه Mute‌ بخش Stereo Mix‌ را علامت دار کنید.

dir="ltr">  برای حمایت از ما روی تبلیغات کلیک کنید لطفا 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد