دنیای آموزش و ترفند

دانلود نرم افزار عکس جومونگ انواع مقالات فارسی در مورد بهترین زمینه در مورد کامپیوتر منبع گرفته از www.p30word.com دانلود نرم افزار رایگان وبلاگ ن

دنیای آموزش و ترفند

دانلود نرم افزار عکس جومونگ انواع مقالات فارسی در مورد بهترین زمینه در مورد کامپیوتر منبع گرفته از www.p30word.com دانلود نرم افزار رایگان وبلاگ ن

مراحل سرویس و رفع مشکلات سخت افزاری رایانه در منزل

همین دیروز بود که رایانه شما داشت مثل ساعت کار می کرد. اما حالا بعد از اینکه آن را جابه‌جا و به محل دیگری منتقل کردید، دیگر بوت نمی‌شود. در این حالت مطمئن باشید که مقصر اصلی صد‌درصد قطعه‌ای است که سوکت آن شل شده و از جای خود خارج شده است. ضربات وارد آمده بر دستگاه و تکان‌های شدید در هنگام جابجایی، به‌خصوص اگر نقل و انتقال به‌وسیله خودرو انجام گرفته و مسافت و زمان آن هم طولانی باشد، موجب شل‌شدن و خارج‌شدن قطعات و اجزای داخلی رایانه از پایانه‌های محل استقرار آنها می‌شود. برای زنده کردن دوباره سیستم خود، در ادامه ترفند با ما همراه باشید.

 1- تخلیه الکتریسیته ساکن

رایانه را از برق کشیده، آن را به یک محل بدون موکت و فرش منتقل کنید. در بغل کیس را باز کرده و اگر مچ بند ضد الکتریسیته ساکن دارید پیش از باز کردن کیس از آن استفاده کرده، در غیر این‌صورت کفش‌هایتان را از پا درآورده و با دست قسمت فلزی داخل کیس دستگاه را لمس کنید.

 

2- عیب‌یابی

پس از باز کردن کیس، ممکن است بتوانیدقطعه‌ای که از جای خود درآمده است را با چشم ببینید. از زوایای مختلف، قطعات، دستگاهها و پایه های آنها را برانداز کنید. اگر موفق به یافتن قطعه شل‌شده نشدید، تنها راه چاره این است که  قطعات را یکی‌یکی از پایانه‌های استقرار آنها خارج ساخته و دوباره در جای خود جا بزنید تا بفهمید اشکال مربوط به کدام قطعه است.

 

3- آغاز کار از کار‌ت‌های PCI و ماژول‌های حافظه

پیچ‌های مربوط به کارت‌ها را باز کرده و آنها را درست از جا درآورید، مراقب باشید آنها را از گوشه‌های پلاستیکی بالایی و کناره های دو طرف برد آنها گرفته و دست شما با قطعات الکترونیکی و بخش‌های اتصال فلزی پایینی آنها تماس پیدا نکند.

سپس دوباره آنها را مستقیم در پایانه محل استقرارشان جا بزنید. (در مورد کارت‌های گرافیک، مطمئن شوید که علاوه بر این‌که آنها را به‌صورت صحیح در سوکت جا می‌زنید، ضامن پلاستیکی نگهدارنده سوکت آنها را هم درست جا بیندازید.)

این مراحل را با بلوک‌های حافظه رم تکرار کنید. در بیشتر مادربوردها اگر ضامن‌های اهرم‌مانند سوکت‌های رم را آزاد کنید، ماژول‌های حافظه رم، خودبه‌خود از جایشان خارج می‌شوند.

این کار را انجام داده، رم را خارج کنید. سپس اهرم‌ها را در حالت آزاد قرار داده‌، رم‌ها را مستقیم از سوکت درآورید و دوباره آنها را در جای خود در سوکت قرار داده، مستقیم رو به پایین فشار دهید و اهرم پلاستیکی سوکت آن را درست جا بیندازید و از قفل شدن صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

 

4- بستن کیس رایانه و بوت دستگاه

اگر باز هم دستگاه بوت نشد، پاور و اتصالات آن و سوکت‌های سیم‌ها و کابل‌های آن را بررسی کنید و در صورتی که همچنان مشکل رفع نشد، مراحل بالا را دوباره تکرار کرده  و این بار علاوه بر آن داخل سوکت‌ها و قسمت‌های فلزی بردها و قطعات را با استفاده از باد و یک مسواک تمیز و محلول‌های اسپری مخصوص پاک کردن اتصالات قطعات الکترونیکی، تمیز کنید و پس از خشک شدن، دوباره به‌طور صحیح در محل مربوطه آنها جا بزنید. امیدواریم که دستگاه‌تان راه بیفتد!




طبقه بندی: ترفند سخت افزار، 
برچسب ها: روش تعمیر کامپیوتر، روشهای تعمیر کامپیوتر، تعمیر کامپیوتر در منزل، تعمیر لپ تاب، تعمیر لبتاپ، تعمیر لب تاپ، تعمیر رایانه، اصول و مبانی تعمیر کامپیوتر، آموزش تعمیرات کامپیوتر، تعمیرات کامپیوتر رایگان، امداد کامپیوتر در محل و منزل، نرم افزارهای سرویس و تعمیر کامپیوتر، تعمیرات نوت بوک (لپ تاپ)، تعمیرات کامپیوتر، تعمیر کامپیوتر در محل، آموزش عیب یابی و تعمیر کامپیوتر، فیلم آموزشی ساخت و تعمیر کامپیوتر، آموزش تعمیر قطعات کامپیوتر، تعمیر کار عمومی رایانه های شخصی، تعمیر تخصصی و فوق تخصصی کامپیوتر، تعمیرات کامپیوتر در منزل، تعمیر و سرویس کامپیوتر در تهران،  

 

برای حمایت از ما روی تبلیغات کلیک کنید.لطفا 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد